Etablerare, Stockholm

Är du känd för din initiativförmåga, ditt brinnande engagemang och din förmåga att leda projekt? Är du dessutom en duktig problemlösare som bygger långsiktiga relationer med de människor du möter? Bra, då vill vi att du ska söka tjänsten som Etablerare hos Preem!

Jobba för framtiden redan idag
I rollen som etablerare kommer du att få en nyckelroll för hela etableringsprocessen av våra drivmedelsanläggningar. Din huvudsakliga uppgift är att identifiera och realisera etableringslägen med hög potential samt skapa välgrundade beslut beträffande dessa. I din roll ingår även att ansvara för avetableringar. Du ansvarar för ett projekt från första kontakt med fastighetsägare via ett antaget investeringsbeslut är överlämnat till bygg- och driftsorganisationen och etableringen är klar. Tjänsten är tillsvidare och placerad på Preems huvudkontor i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat att:

• Projektleda etableringslägen från idé till byggnation
• Identifiera och värdera etableringsmöjligheter för drivmedelsanläggningar.
• Ha löpande kontakter med kommuner och fastighetsägare angående etablering samt driva förhandlingar gentemot dessa parter.
• Driva planändringar gentemot kommuner.
• Samordna arbetet internt mellan olika avdelningar, exempelvis drift, avtal och konceptutveckling.
• Genomföra bedömningar av projektens realiserbarhet samt presentera beslutsunderlag för tänkta etableringar och avetableringar
• Delta i projektering av nya anläggningar
• Medverka i företagets strategiska stationsplanering på kort och lång sikt

Har du den här bakgrunden?
Vi vill att du som söker har högskoleutbildning t ex som ekonom, samhällsplanerare eller ingenjör. Vi vill att du har flera års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med etablering, investering eller byggnation. Vidare har du erfarenhet av att driva projekt med goda resultat. Har du erfarenhet från kommunala plan- och byggprocesser samt förhandlingar är detta meriterande. Du talar svenska och engelska obehindrat och har goda IT-kunskaper.

Är det här du?
Vi söker dig som är modig, medveten och nytänkande med en god förmåga att organisera/planera ditt arbete, såväl enskilt som tillsammans med dina kollegor. Du agerar affärsmässigt, är uthållig samt van att ta egna initiativ och fatta egna beslut. Du har ett starkt eget driv. Vidare är du analytisk och strukturerad med en god problemlösningsförmåga.

Ta reda på mer!
Om du har frågor om tjänsten, kontakta Jeanette Walters, Randstad på 0733-434 766. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast den 2018-05-20  För att söka jobbet, följ anvisad länk.

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats nummer 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

#LI

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2018-05-18

Kontaktperson:

Jeanett Walters 0733-434 766