Förvaltningsansvarig inom ekonomi och finans

Trivs du med att arbeta i gränslandet mellan verksamheten och IT? Som Förvaltningsansvarig för Förvaltningsobjekt (FO) Ekonomi och Finans får du möjligheten att utvecklas i en roll där du arbetar verksamhetsnära i en organisation i förändring.

Jobba för framtiden redan i dag!

Som förvaltningsansvarig arbetar du tillsammans med verksamheten och Preems IT-avdelning för att säkerställa rätt IT-stöd. Du har täta kontakter med intressenter, så väl internt som externt inom det förvaltningsområde du arbetar med. FO Ekonomi och Finans stödjer enheter som Ekonomi, Finans, Controlling, Inköp och Juridik. Du tillhör ett team om ca 10 personer och rapporterar till chefen för Verksamhetsutveckling.

Några av dina arbetsuppgifter:

  • Ansvara för förvaltning av objektet utifrån Preems förvaltningsmodell som bygger på PM3
  • Fånga upp och möta behov från verksamheten samt arbeta med förbättringsåtgärder
  • Leda, förbereda och verkställa förändringsarbete inom förvaltningsobjektet tillsammans med teknikansvarig
  • Vara sammankallande och drivande i forum som berör förvaltningsarbetet
  • Ansvara för budget, prognos samt utfall inom förvaltningsobjektet
  • Rapportera framdrift och avvikelser inom förvaltningsobjektet till förvaltningsägare och förvaltningens styrgrupp
  • Agera bollplank till samt leda verksamhetsspecialisternas/Super users arbete avseende förvaltning

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats nummer 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Preems huvudkontor i Stockholm.


Har du den här bakgrunden?
Du har en akademisk utbildning inom lämpligt område till exempel ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet av budgetarbete, kravspecificering samt prioritering och koordinering. Det är meriterande med erfarenhet av förvaltningsledning (gärna PM3) och projektledning. Du har lätt att förstå affärs- och verksamhetskrav och tillsammans med teknikansvarig översätta dem till relevanta IT-lösningar. Du trivs med, och har erfarenhet av, att agera i gränslandet mellan verksamheten och IT. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet.

Är det här du?

  •  Analytisk, strukturerad, ansvarstagande och resultatinriktad
  • Stresstålig med förmåga att koordinera och prioritera flera initiativ parallellt
  •  Social och kommunikativ med en lösningsorienterad och proaktiv inställning
  • Förmåga att växla mellan process och system, helhet och detaljer, från strategisk till operativ nivå

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. 

Ta reda på mer!
I denna rekrytering samarbetar Preem med Invici.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anders Zetterlund 076-872 10 28 då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2018-08-08

Kontaktperson:

Ansök här