Case - Mest hållbara företaget i branschen 2018

Preem har återigen utsetts till drivmedelsbranschens mest hållbara varumärke inom både B2B och konsumentsektorn enligt undersökningen Sustainable Brand Index, som årligen listar Sveriges mest hållbara varumärken.

– Vi är enormt stolta över att Preem, för andra året i rad, utses till branschens mest hållbara varumärke inom B2B och under våren även inom konsumentmarknaden. Det är ett bevis på att vår omställning mot mer förnybara drivmedel ger avtryck, säger Malin Hallin, chef för Hållbar utveckling på Preem.

Preem har under en lång tid arbetat med att förflytta varumärket mot en tydlig position inom hållbarhet, samtidigt som vi genomför stora satsningar på forskning och utveckling och inleder nya samarbeten för att öka produktionen av förnybara drivmedel.

Utmärkelsen som det mest hållbara varumärket i branschen visar att vår varumärkesförflyttning fortgår och fungerar och att våra förnybara produkter är populära. Även vår kampanj ”Det är skillnad” med världens enda Svanenmärkta diesel, Preem Evolution Diesel Plus, har skapat engagemang och bidragit till att fler människor vill tanka förnybart.

Sustainable Brand Index är Nordens största studie om hållbarhet och har genomförts årligen sedan 2011. Studien syftar till att belysa hållbarhet samt sprida och öka kunskapen inom området.