Förvaltningsledare till Marknad & Försäljning

Trivs du med att arbeta i gränslandet mellan verksamheten och IT med fokus på leverans?    

Vi söker dig som vill leda och driva förvaltningsarbetet med våra olika IT system som vi använder inom kortverksamheten och vår stations- och butiksverksamhet.

 Jobba för framtiden redan idag

Som förvaltningsledare arbetar du tillsammans med dina specialistkollegor och Preems IT-avdelning för att kontinuerligt ge verksamheten rätt IT-stöd.

Du har täta kontakter med olika intressenter så väl internt som externt i syfte att säkerställa långsiktiga och stabila lösningar för affären.  Centrala system inom förvaltningsområdet är bl.a. kortlösning PP360 som hanterar allt inom kort från köp på station till fakturering och ekonomitransaktioner. De finns ytterligare IT system som vi använder på våra stationer så som kassor, styrsystem för drivmedel, mm samt olikt centralt system kopplade till dessa som du arbetare med.

Inom avdelningen IT-verksamhetsutveckling har vi idag 8 tjänster där du bland annat kommer jobba tätt tillsammans med våra systemspecialsiter. Samtidigt jobbar du även i dagligt och nära samarbetet med IT avdelningen. Viktigt är att du trivas i en flexibel matrisorganisation med fokus på leveransen.    

Några av dina arbetsuppgifter

  • I nära samarbete med verksamheten och IT-avdelning leda och driva arbetet om att förstå och kommunicera verksamhetens behov, ta fram lösningsförslag och verifiera IT lösningar för att täcka dessa behov.
  • Stödja verksamheten i det löpande förändringsarbetet och delta i utvecklingsarbetet av våra tjänster
  • Leda och delta i förvaltningsmöten, möten med verksamhet, leverantörsmöten, mm.
  • Tillsammans med IT leda arbetet med, testning, att verifiera och godkänna interna och externa leveranser.
  • Samla verksamhetens krav till årlig förvaltningsplan samt i löpande dialog säkerställa rätt prioritering och plan för IT-förvaltningen inom gällande ramar.  
  • Rapportera framdrift och avvikelser inom förvaltningen till förvaltningens styrgrupp (Förvaltningsägare/Teknikägare).

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid.

Har du den här bakgrunden?

Du trivs med, och har erfarenhet av, att agera i gränslandet mellan verksamheten och IT. Du har lätt att förstå affärs- och verksamhetskrav och översätta de till relevanta IT- lösningar. Du är van att leda arbete med fokus på leverans.

Du har minst 3-5 års erfarenhet av verksamhetsnära IT, gärna PM3 eller annan känd metod. Det är meriterande med erfarenhet av projektledning. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i arbetet. Det är meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kort- och kassasystemsförvaltning eller bank.

Då Preem är ett säkerhetsklassat företag kan en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. För Sverige godkänd ID handling skall kunna uppvisas.

Är det här du?

Du är beredd att ta en ledande och drivande roll i ett team och driva både operativa och strategiska frågor. För att trivas och lyckas i rollen är du social och utåtriktad med en lösnings och leverans orienterad inställning. Stresstålig med förmåga att koordinera och prioritera flera aktiviteter parallellt. Du är också Strukturerad, ordningsam och noggrann. God samarbetsförmåga - lätt för att anpassa sig till olika situationer och människor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan

Skicka in ditt CV med personligt brev så snart som möjligt men senast den 15 augusti  2020.

Välkommen med din ansökan!


Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

 

 

 

 

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2020-08-15

Kontaktperson:
Svante Svensson 010-4501296

Ansök här

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 500 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2019 var Preems omsättning cirka 96 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här