Gruppchef Backoffice-Support till Customer Service Stockholm

Vi söker dig som vill vara med i vår förändringsresa mot en effektivare och mer kundvänlig miljö. Är du en engagerad ledare och vill vara med och att utveckla digitala lösningar för våra tjänster och vår service då kan du vara rätt person för oss.

Jobba för framtiden redan idag

Du har personalansvar för fem erfarna medarbetare, samt budget- och verksamhetsansvar. Ditt uppdrag är att leda och utveckla gruppen till en verksamhet med hög servicenivå gentemot våra kunder samt att driva vårt arbete med ständiga förbättringar - visuell styrning.  Backoffice arbetar med administrativa frågorna kopplade till kortfrågor från våra företagskunder samt reklamationshantering.

Rollen som Gruppchef är en operativ roll i verksamheten och rapporterar till Avdelningschefen för Customer Support inom Marknadssektionen.

 Exempel på arbetsuppgifter i gruppen Backoffice:

  • Hantera kundfrågor via mail
  • Stödja övriga organisationen med relevanta administrativa frågor
  • Statistik & rapporter, t.ex.
  • Volymrapporter från kund
  • Presentkortsförsäljning (direkt till/från kund)
  • Rådgivning & support appar/lojalitetsprogram
  • Krediteringar
  • Preventiva kortspärrar vid skimming
  • Nykundsansökan
  • Hantera frågor från vårt Norska bolag(t.ex. PayEx, fakturor, rabatter)
  • Stödja övriga organisationen med administrativa frågor inom området EDI
  • Autogiroanslutningar & avanmälningar E-faktura
  • Reklamationshantering

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter sommaren

Har du den här bakgrunden?

  • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Har flerårig erfarenhet att arbetet i en kundtjänst/Backoffice samt haft en roll med ansvar att leda, driva och utveckla arbetet, meriterande med kundärenden av hög komplexitet. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken kan förekomma i det dagliga arbetet. Vi ser att du har erfarenhet av digitalisering och digitala kanaler och förändringsarbete.

Är det här du?

Du Inspirerar och skapar goda förutsättningar för medarbetarna att arbetar mot servicemål och initierar och driver kvalités och förbättringsarbete gällande hantering av ärenden och kommunikation till kunderna. Som ledare är du tydlig och närvarande och har ett coachande förhållningssätt som skapar förutsättningar för effektiva team och utveckling för medarbetarna.

Vidare är du strukturerad och organiserad med både strategiskt och operativs fokus. Är positiv och lösningsorienterad och har alltid kunden i fokus.

Ta reda på mer!

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Karin Östensson, avdelningschef 010-450 17 62 eller karin.ostensson@preem.se.

Intervjuer kommer att ske löpande och kan tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast 31/8

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2021-08-31

Kontaktperson:
Karin Östensson +46 10 450 1762

Ansök här

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 500 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2019 var Preems omsättning cirka 96 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här