HR generalist - HR system, Stockholm

Är du vass inom administration och vill vara med och utveckla processer och arbetssätt inom HR-området? Tycker du dessutom om att kombinera detta med support? Då är detta en utmärkt roll för dig.

Jobba för framtiden redan idag

Som HR generalist hos oss har du en varierande roll där du tillsammans med övriga kollegor inom HR arbetar för att Preems medarbetare ska få ett professionellt och modernt HR-stöd. 

I din roll arbetar du brett med daglig support inom HR-området, i olika projekt och aktiviteter kopplat till HR. I rollen ingår att ansvara för att underhåll och utveckla befintliga arbetssätt och rutiner i ärendehanteringen. Du ingår som superuser inom Preems förvaltningsobjekt för Koncerngemensamt IT-stöd.

Du blir del av ett team bestående av tio personer och rapporterar till HRSC chef. Gruppen präglas av ett gott och nära samarbete och består av både HR-generalister, lönespecialister och andra specialistroller. Tillsammans med dina kollegor får du en central roll i att höja servicegraden och förbättra rådgivningen, samt öka den upplevda affärsnyttan i HR:s leverans till verksamheten.

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.  I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats nummer 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare.

Tjänsten är tidsbegränsad till och med 31 augusti 2019 med tillträde så snart som möjligt. Placeringen är på Preems huvudkontor i Stadshagen i Stockholm.

 Som HR generalist på Preem kommer du att arbeta med:

  • Systemansvarig för ärendehanteringssystem
  • Digitalisering och effektivisering av HR-relaterade processer och arbetsflöden
  • Support till verksamheten i HR- och lönerelaterade frågor
  • Tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor på Preem
  • Uppdatering/utveckling av HR-information på intranät
  • Rapporter och statistik
  • Hålla exit-intervjuer
  • Övrig HR-administration


Har du den här bakgrunden?

Vi söker dig som har en utbildning inom HR, ekonomi eller systemvetenskap, och har erfarenhet av arbete inom HR. Ditt intresse för IT och verksamhetsutveckling är viktigt, samt att du har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i systemet Agda PS.

Är det här du?

Din främsta egenskap är din positiva och drivna attityd som präglas av din vana att arbeta självständigt. Du är systematisk och noggrann men samtidigt flexibel och har en god förmåga att prioritera din tid. Du kommer ha många kontakter i ditt dagliga arbete och behöver därför både tycka om och vara bra på att samarbeta. Du gillar att hjälpa andra och ser lösningar där andra ser problem! Du kan i din yrkesroll identifiera dig med Preems värderingar Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande.

 Ta reda på mer!  

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Helén Granås på 010-450 10 28. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Dock är sista ansökningsdag 181007 

Välkommen med din ansökan!

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

 

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2018-10-07

Kontaktperson:
Helén Granås +46 10 450 10 28 +46 72 701 29 95