Hyresadministratör till Preem Stockholm
Om tjänsten
I rollen som hyresadministratör blir du en nyckelperson i vårt fastighetsteam. Du ansvarar bl.a. för in- och utbetalningar, administrerar avtal, leder uppdateringar och utveckling av fastighetssystem (PM/Unit4). Du bistår med rapporter till övriga inom gruppen och ser till att fastighets- och avtalsinformation hålls uppdaterad. Som Hyresadministratör kommer du att vara stationerad i Stockholm och ingå i gruppen Fastighetsutveckling & förvaltning, inom sektion Retail, som förvaltar och utvecklar våra ca 470 drivmedelsanläggningar i Sverige. Du kommer att ingå i en fullt engagerad och prestigelös grupp med högt i tak– här hjälps vi alla åt med att driva utvecklingen framåt.
Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- In- och utbetalningar av arrenden och hyror.
- Administrera avtal
- Bistå med analyser och rapporter som kan behövas inom gruppen,
- Bistå i digital utveckling inom gruppen,
- Kontoavstämningar
- Säkerställer att uppdateringar mot fastighetssystemet slår rätt ut i våra system,
- Superuser i fastighetssystemet (PM)
- Kundkontakt telefon och mail.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Preems huvudkontor i Stadshagen, Stockholm.
Har du den här bakgrunden?
Vi söker dig som har god erfarenhet av fastighetssystem, helst erfarenhet från PM/Unit4. Meriterande om du har redovisningskunskaper inom hyror. Du har god datorvana och goda kunskaper i Excel. Högskoleexamen inom ekonomi är meriterande.
Då Preem är ett säkerhetsklassat företag kan en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. För Sverige godkänd ID handling skall kunna uppvisas.
Är det här du?
För att lyckas i rollen har du ett bra självledarskap. Du är strukturerad och utvecklingsorienterad och har lätt för att lära och inte rädd för att hänga med i utvecklingen. Du har lätt för att samarbeta och har en god kommunikativ förmåga och affärsmässighet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Ta reda på mer!
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sabine Persson, Chef Fastighetsutveckling & förvaltning, telefon 010-450 15 61. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Skicka in ditt CV tillsammans med personligt brev så snart som möjligt, men senast den 10 mars 2023 .
Välkommen med din ansökan!
Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner
#LI-CB1