Konsultavropare till Preem i Stockholm

Tycker du om att vara spindeln i nätet? Gillar du att samverka med andra och utmana för att uppnå goda resultat? Vill du vara en del av ett bolag som bidrar till utvecklingen av ett hållbart samhälle? Då kan du vara den vi söker.

 

Jobba för framtiden redan idag

För att Preem ska bli mer lönsamt behöver vi arbeta kostnadseffektivt i alla led. I rollen som konsultavropare arbetar du för att säkerställa att Preem tar in konsulter med rätt kompetens, till rätt pris från godkända leverantörer. Du kommer att arbeta nära dina beställare och stöttar i arbetet från förberedande behovsstudier och framtagande av förfrågningsunderlag till signering och arkivering av avtal. Som konsultavropare leder du intervjuer av kandidater och följer upp för att säkerställa en fungerande process.

Konsultavroparen ingår i avdelningen Inköpsstöd som arbetar nära Preems Inköpsavdelning i Stockholm. Vi har bra sammanhållning där vi alltid försöker hjälpa varandra och värdesätter att ha roligt tillsammans på jobbet. Du kommer att få möjlighet att knyta kontakter i hela verksamheten och i din roll som konsultavropare får du lära dig mycket om Preems olika affärsområden.

Du kommer bland annat att:

  • Ansvara för att upprätthålla och utveckla konsultavropsprocessen samt att vara Super User för Preems konsultavropssystem.
  • Självständigt genomföra konsultavrop genom förnyade konkurrensutsättningar från ramavtal med varierande komplexitet.
  • Ge stöd och råd i frågor inom verksamhetsområdet gällande till exempel tillämpning av ramavtal och kravställning utifrån givet behov.
  • Vid behov hantera andra inköpsrelaterade arbetsuppgifter inom inköp, såsom administration av konsulter i samråd med fackliga organisationer enligt beslutad process.

Du kommer att vara en del av avdelningen Inköpsstöd som består av fem personer och rapportera till chefen för Inköpsstöd.


Du blir en viktig del av Preem
– en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm.


Har du den här bakgrunden?

  • Akademisk eller annan kvalificerad eftergymnasial utbildning inom Inköp på minst två år.
  • Minst ett års arbetslivserfarenhet från att genomföra upphandlingar och/eller förnyade konkurrensutsättningar.
  • God vana av att hantera Microsoft Office-paket.
  • Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.
  • Det är meriterande att du har erfarenhet av konsultinköp och/eller erfarenhet av arbete inom IT-funktion.


Är det här du?

Du kommer att ha en viktig roll med många kontaktytor i det dagliga arbetet där du förväntas skapa och underhålla goda relationer med både intern verksamhet och leverantörer, varför god samarbetsförmåga är viktigt. Som konsultavropare förväntas du hålla en hög servicenivå och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor. Du är en noggrann person med driv och har ett resultatinriktat fokus. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Ta reda på mer!

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christina Nicolaou, Avdelningschef, tel. 010-450 14 48.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Skicka in ditt CV med personligt brev så snart som möjligt men senast den 7 april 2019.

Välkommen med din ansökan!


Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

 

 #LI

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2019-04-07

Kontaktperson:
Christina Nicolaou +46 10 450 1448

Ansök här

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2017 var Preems omsättning drygt 69 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här