Logistiker till Depot Management, Stockholm

Vill du vara en del av ett bolag som bidrar till utvecklingen av ett hållbart samhälle? Tycker du om att analysera data och hitta förbättringar i våra system? Gillar du att arbeta över affärsområdesgränser eller landsgränser för att följa upp vår hantering? Då kan du vara vår nya logistiker!

 

Jobba i framtidens system redan idag

I rollen som logistiker får du en nyckelroll med fokus på uppföljning av prognoser och utfall i Preems system. Du har en stödjande funktion och arbetar med fokus på Preems depåverksamhet.

Din huvuduppgift blir att långsiktigt verka för att Preems depåhantering sker utefter beslutade mål och att vi följer överenskomna lageruttag. Du blir spindeln som håller ihop sambandet mellan varutillförsel, depålager, uttagsprognoser, depåstörningar samt initierar förbättringsområden inom affärsområdets verksamhet. Din roll är vital för att vi skall kunna följa upp hur vi hanterar alla våra depålager samt kostnadssätter dessa för beslut om åtgärd.

Rollen fungerar även som rådgivare och ”bollplank” till andra avdelningar i logistikfrågor. Externa kontakter är främst depåsamarbetsbolag och andra hyresparter. För att uppnå målet finns ett flertal samarbetsforum och gränssnitt till såväl interna som externa verksamheter.

Du kommer tillhöra avdelningen Business & Storage inom Depot Management som idag består av fem medarbetare och du rapporterar till chefen för Business & Storage.

Du kommer t.ex. att arbeta med 

  • Ansvarar för prognosarbetet mot framförallt depå och kontakt med logistik/produkt/planering för att kunna lämna och ta in årliga volymsprognoser mellan alliansbolag.
  • Tar fram, följer upp nyckeltal samt volymprognosutfall kontinuerligt för affärsområdets behov
  • Skapar periodiska rapporter och genomför analyser för affärsområdets behov
  • Sektionens representant avseende Depåstoppsportalen, ansvarig för att ta ut underlag från portalen samt vara behjälplig att genomföra förbättringar i systemet
  • Ansvarar för att valda analysmodeller uppdateras och används samt genomför utbildningar vid behov.
  • Stödjer sektionen i effektiviseringsarbetet med uppföljning av kostnads och volymsutfall för alla lager


Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm.


Har du den här bakgrunden?

  • Högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, logistik eller teknik
  • Ett par års arbetslivserfarenhet från liknande verksamhet
  • Goda IT kunskaper
  • Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet


Är det här du?

För att trivas i rollen är du noggrann och van vid att arbeta på ett strukturerat sätt. Du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Tjänsten kräver en känsla för service och en förmåga att skapa goda samarbeten såväl internt som externt. Du har förmåga att hantera stundvis stressiga arbetstoppar på ett strukturerat och lugnt sätt. Då arbetet utförs i flera olika system och innebär hantering av mycket information behöver du ha en analytisk, problemlösande och pragmatisk inställning samtidigt som du är ansvarfull.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Ta reda på mer!

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Gummesson, Avdelningschef, tel 010-450 42 17.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Skicka in ditt CV med personligt brev så snart som möjligt men senast den 22 april 2019.

Välkommen med din ansökan!

 

Fackliga kontaktpersoner: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

 

 #LI

 

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2019-04-22

Kontaktperson:
Christer Gummesson +46 10 450 4217

Ansök här

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2017 var Preems omsättning drygt 69 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här