Verksamhetsutvecklare till Ekonomi och Finans, Stockholm

Preem växer och vi söker nu ytterligare en verksamhetsutvecklare. Vi söker dig som vill arbeta med verksamhetsutveckling med fokus på processutveckling och projekt inom affärsområdet Ekonomi och Finans. Har du en stark drivkraft för att uppnå resultat och för genomförande? Då kan du vara den vi söker!

 

 

Jobba för framtiden redan idag

Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för utveckling och implementering av administrativa processer inom Preem med därtill hörande IT stöd. Fokus i rollen ligger på att identifiera utvecklings- och effektiviseringsmöjligheter inom såväl processer som system. Tjänsten är både operativ och taktisk och på såväl helikopter som detaljnivå. Rollen har ett stort kontaktnät internt med både chefer och specialister såväl inom som utom affärsområdet.

Du kommer tillhöra ett team om cirka 10 medarbetare och rapportera till Chefen för Verksamhetsutveckling och verka inom hela affärsområdet Ekonomi och Finans.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Arbeta med processledning, processkartläggningar och processförbättringar
  • Leda eller delta i utvecklingsprojekt inom affärsområdet
  • Stödja avdelningen i det löpande förändringsarbetet och delta i utvecklingsarbetet av Preems stödsystem
  • Säkerställa att leveranser av IT-stödet är i enlighet med de behov som affärsområdet efterfrågar
  • Fånga upp och möta behov från verksamheten samt arbeta med förbättringsåtgärder
  • Vara sammankallande och drivande i forum som berör processarbetet
  • Agera bollplank till linjecheferna avseende processledning

 

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats nummer 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Preems huvudkontor i Stockholm.

 

Har du den här bakgrunden?

  • Civilekonom/Civilingenjör eller motsvarande utbildning
  • Erfarenhet av processutveckling och implementationer
  • God kunskap om processorienterat arbetssätt
  • Erfarenhet av projektledning
  • Meriterande med erfarenhet av ERP implementation
  • Behärska Officepaketet och framförallt Excel väl
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet

 

Är det här du?

För att lyckas i rollen är du målinriktad, ihärdig och avslutar det du påbörjar. Du har ett positiv och lösningsorienterat förhållningssätt till utmaningar och förändringar.
Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor där du ser på sakers långsiktiga betydelse. Du är strukturerad och bra på att prioritera och att driva processer vidare samt att du har en god samarbetsförmåga. Vidare har du uppnått en personlig mognad och är lyhörd för organisationen samtidigt som du kan fatta beslut. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.

 

Ta reda på mer!

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Knut Hansson, chef Verksamhetsutveckling på tel: 010 450 1223. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast den 14 oktober 2018.
För att söka jobbet, följ anvisad länk.

Välkommen med din ansökan!

 

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

#Li

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2018-10-14

Kontaktperson:
Knut Hansson +46 10 450 1223

Ansök här