Kontaktformulär

Här kan du mejla oss på Preem direkt.

Du kan hantera dina kort via Preems Kundportal. Har du inga inloggningsuppgifter kan du kontakta oss så hjälper vi dig att skapa en användare. Som firmatecknare har du möjlighet att logga in direkt med Bank-ID.

För att få fram ett kvitto behöver vi följande uppgifter:

  • Station som tankningen skedde på - Se våra stationer här
  • Datum för tankning (ej datum på transaktionen i banken)
  • Sex första och fyra sista siffrorna på kortet. Ex. 123456******1234
  • Belopp på tankningen

Om alla uppgifter inte meddelas eller om någon är inkorrekt förbehåller vi oss rätten att neka er kvittoförfrågan.

Obs! Om ni har betalat med en digital plånbok, exempelvis telefon eller klocka är det inte samma kortnummer som på det fysiska kortet. Kolla om ni kan få fram kortnumret från er bank eller ur den digitala plånboken för att vi ska kunna få rätt uppgifter.

För att komma till Preems Kundportal klickar du här. Har du inga inloggningsuppgifter kan du kontakta oss så hjälper vi dig att skapa en användare. Som firmatecknare har du möjlighet att logga in direkt med Bank-ID.

Du kan även få ut din statistik via Preems Kundportal. Har du inga inloggningsuppgifter kan du kontakta oss så hjälper vi dig att skapa en användare. Som firmatecknare har du möjlighet att logga in direkt med Bank-ID.

Klicka här för att komma till vår samlade information om produkter.

Vi rekommenderar att fakturorna går till företagets bokföringsadress. Se gärna våra digitala fakturaalternativ istället.

Ange organisationsnummer.

För att vi ska kunna ändra adress behöver den nya adressen vara registrerad hos bolagsverket.

Uppge kortnummer, har du flera kort ange alla kortnummer, samt din nya adress och när den börjar gälla.

Har du enskild firma ansöker du om autogiro via din internetbank, andra bolagsformer behöver fylla i en autogiro-blankett och skicka till edifaktura@preem.se

Läs mer här.

Du anmäler E-faktura via din internetbank. Läs mer här.

För att vi ska kunna lägga in EDI-faktura på er behöver vi följande uppgifter:

  • VAN-operatör
  • GLN-nummer
  • Eventuell fakturareferens

Läs mer om EDI-faktura här.

Ange gärna fakturanummer eller period som fakturan ska gälla.

Företagets fakturor går även att hitta på Preems kundportal. Har du inga inloggningsuppgifter kan du kontakta oss så hjälper vi dig att skapa en användare. Som firmatecknare har du möjlighet att logga in direkt med Bank-ID.

Vid fel- eller dubbelinbetalning ber vi er att maila vår reskontraavdelning på reskontra@preem.se eller ring helgfria vardagar mellan 9-11:30 på 010-450 1681.

Om du har fått ett kravbrev kan ditt konto vara tillfälligt spärrat. För att återöppna det behöver ni kontakta vår kreditavdelning på 010-450 16 70 helgfria vardagar mellan 08:30-16:00.

Vid avslut kommer vi att stänga ner era kort och ta bort krediten. Om det gäller hela ert engagemang hos Preem lägg in organisationsnumret, gäller det enbart ett av era kundnummer, ange det så avslutar vi bara det kundnumret. Vid enbart avslut av ett eller flera kort, välj "Spärra kort".

Klicka här för att ansluta ert bankkort. Sidan gäller oavsett om du har ett anslutet bankkort sedan innan eller ej. Tänk på att du behöver ansluta kortet på nytt om du har fått ett nytt kortnummer.

Preem Privatkort och Preem Mastercard hanteras av Ikano och vi hänvisar därför era frågor till dem. Kontaktuppgifter hittar ni här.

Vänligen ange kundnummer eller organisationsnummer samt för vilken period ni önskar statistiken.

Vänligen ange organisationsnummer samt för vilken period ni önskar statistiken. Du kan även få fram din miljörapport själv i Preems Kundportal.

För att hantera din felanmälan behöver vi veta vilken station, när, samt vid vilken pump problemet uppstod. Vänligen förklara så utförligt som möjligt.

Vi kan erbjuda ett antal olika kortlistor, antingen kopplat till kundnummer eller organisationsnummer. Ange vilket samt vilken typ av kortlista som passar er bäst. Du kan även få fram kortlistan själv via Preems Kundportal.

Genom att lämna ditt samtycke nedan godkänner du att Preem AB som personuppgiftsansvarig behandlar dina personuppgifter med ändamålet att hantera ditt ärende.

Personuppgifterna lämnas inte ut till extern part och kommer att raderas hos Preem AB efter 1 år. Personuppgifterna behandlas med stöd av samtycke som kan dras tillbaka av dig när som helst. Du har rätt att begära tillgång till de personuppgifter som behandlas. Du har även rätt att begära rättelse eller radering av vissa personuppgifter eller begära viss begränsning av behandlingen eller invända mot den. Du har också rätt att få vissa av dina uppgifter överförda till en tredje part i ett maskinläsbart format (s.k. dataportabilitet). Kontakt: ”Dataskyddsombud, Preem AB, 112 80 Stockholm”. E-post: ”dataskyddsombud@preem.se”. Du har rätt att inge klagomål till Datainspektionen avseende personuppgiftsbehandlingen.

Ett fel inträffade när CAPTCHA-bilden skulle hämtas

Kontaktinfo företag Kontaktinfo företag

Kontakt Öppettider    Telefon & e-post
Truck-, Transport-, och Företagskort Mån-fre 08.30-16.00

020-450 450 
Kontakta oss

Bulkleverans & beställning Mån-fre 07.00-16.00 010-450 19 99 (val 1 order, val 2 admin) OBS! Gäller ej kort.
order@preem.se
Preem Marin   bunkers@preem.se
Smörjmedel support Mån-fre 08.00-16.00 (lunchstängt 11.30-12.30) 010-450 19 00
smosupport@preem.se
Smörjmedel order & beställning Mån-fre 8.00-16.00 (lunchstängt 11.30-12.30) 010-450 19 00
smobest@preem.se
Spärra Företagskort & Såifakort Dygnet runt

020-450 450